Kirándulás az Ökrök-völgyébe – 2018

Pál Gyöngyi

A túra hossza: 16 km, 400 m szintkülönbséggel.
Minősítés: közepesen nehéz túra.
Találkozás 6:50 órakor a vonatállomás előtt. Indulás 7:15-kor a TFC vonattal, Barátkára 9:06-ra érünk. Délután 16:31 órakor indul a vonatunk, 18:33-kor érkezünk Kolozsvárra. A vonatjegyet mindenki egyénileg veszi meg.
Szervező: Pál Gyöngyi, telefonszám: 0742-373546

Ökrök völgye1

Barátkáról indulunk egy szép őszi körtúrára a Királyerdő-hegység egyik csodálatos völgyébe. Remetelórév település mellett, a Sebes-Körösbe ömlő Boiului patak mentén felkeressük az Ökrök-vízesést. A vízesés nem méretével, hanem szépségével és érintetlenségével nyűgöz le minden kirándulót. A völgyből felkapaszkodunk a gerincre, kilátópontokat keresünk fel. Erdészeti úton, kaszálók, tisztások, elhagyott házak mellett haladunk el, egy sziklaszirt kilátójából (Belvedere Pietrele Boiului) nézünk le a mélybe, majd páfrányok és lucfenyő csemeték mellett jutunk el egy újabb kilátóhelyig, a Tipleu-csúcsig. Élvezzük a gyönyörű panorámát , a langyos őszi napsugarakat, és az erdő őszi pompáját.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!