Természetbarát hét Debrecenben

Öt kolozsvári EKE-tag látogatott el február 10–13. között Debrecenbe, a Hajdú-Bihar Megyei Debrecen Városi Természetjáró Szövetség meghívására, az általuk szervezett XLVIII. Természetbarát Hét rendezvényeire. A vasárnaptól következő vasárnapig tartó rendezvény február 6-án regionális sétálós vetélkedővel indult, majd hétfőtől péntekig délutánonként különböző előadásokat hallgattak a résztvevők, szombaton turista bált tartottak, vasárnap gyalogtúrával zárult a rendezvény. Mi csütörtöktől kapcsolódtunk be, amikor is dr. Kubassek János, a Magyar Földrajzi Múzeum igazgatójának előadását hallgattuk-néztük meg madagaszkári utazásáról, amelynek során a 18. században élt, kalandos életű magyar gróf, Benyovszky Móric egykori útvonalát járta végig. Pénteken kolozsvári túratársunk, Hints Miklós tartott előadást ázsiai utazásáról Kulturális barangolások Perzsiában címmel. Szombaton csak az esti turista bál szerepelt a programban, de figyelmes házigazdáink meglepetésként hortobágyi saslesre hívtak bennünket. Kora reggel vonattal utaztunk a várostól nyugatra fekvő Hortobágyra, ahol várt ránk a Nemzeti Park ornitológusa, az itt szép számban található réti sasok szakértője. Útközben mesélt nekünk a Hortobágyról, a Nemzeti Parkról, védett növény- és állatvilágáról, de legtöbbet a réti sasról, mely Magyarország legnagyobb ragadozó madara, fokozottan védett. Szerencsénk volt, láttunk réti sast, hála a távcsöveknek, jól megfigyelhettük őket a tó jegére leszállva és repülés közben is. Gyönyörű látvány volt a kiterjesztett szárnyakkal vitorlázó hatalmas madár.
Vasárnapi gyalogtúránk során a Debrecentől keletre fekvő halastavak környékén kirándultunk. A dimbes-dombos tájhoz, hegyek látványához szokott szemünknek furcsa volt a kisebb-nagyobb tavakkal tarkított végtelen füves síkság, amit csak néha egy-egy bokor vagy ártéri erdő tört meg. Sétánk során volt időnk bőven az ismerkedésre, beszélgetésre, közös túrák tervezgetésére. Legközelebbi közös kirándulásunk április elején lesz, a Berettyó forrását keressük fel együtt.