Afféle „rövid hétvégiek” – bemelegítőtúrák

Összeségében 50 kilométer és összesen 3000 méter szintkülönbségű túrákat tartottunk a múlt hét végén (június 16–17.), az e hét végén esedékes Albán Alpok bemelegítőjeként. Lehet, hogy jólfog majd a melegben mozgáshoz való hozzászokás is, de reméljük, nem az utóbb szokásos 30–35 fokos kánikulával találkozunk újra a Montenegro, Albánia és Koszovó között megosztott hegyekben. Péntek este léptünk ki borsafüredi szálláshelyünkre, a szombati túra fel- és levezető részét debreceni hegymászó barátaink társaságában, a vasárnapi túrát a nagybányai EKE-tagokkal jártuk végig.

Szombaton 7.30–21.30 óra között 14 órás, 28 km-es túra, 1850 m szintkülönbséggel a Radnai-havasokba: Borsa (750 m) – Repede völgy – Obârşia-Rebri-csúcs (2050 m) – Rebra-tó – Bukuly-tavak (1800 m) – Grohotu-csúcs (2200 m) – Fehér-kő (2050 m) – Meteo-ház (Mosolygó-tó) – Borsa (850 m, első kocsma) útvonalon. A hegyen most kezd virágozni a havas szépe (rhododendron), aki a mostani hétvégén megy ki a Radnai-havasokba, az telibe kapja a virágzást. Hivatalosan az ezt tiltó tábla miatt, gyakorlatilag az időbeosztás miatt a fürdés a Bukuly-tavakban elmaradt. Debreceni barátainktól a Repede-tónál (hűlt helye...) váltunk el. Ők a Kormány-csúcs – Rebra-csúcs – Nagy Bukuly – Nagy Pietrosz gerincutat választották a Meteo-házig, ahol újra találkoztunk.

Vasárnap 11.00–22.00 óra között 11 órás, 22 km-es túra, 1150 m szintkülönbséggel a Máramarosi-havasokba: Bu­des­cu-völgy (850 m, Poienile de sub munte) – Nagy Krisztina (1645 m) – Bardoi Pietrosz (1850 m) – Văcărişte-telep – Coşnea-menedékház (650 m) útvonalon. Nagybányai EKE-s barátaink kocsit béreltek, a Coşnea-menedékháztól ekképp szándékoztunk kiutazni a Budescu-völgybe. Hát, sajnos, a völgybe annak csak az első másfél kilométeréig tudtunk járművel behatolni. Másfél órás késésünk és az öt kilométeres völgy hátra levő részének gyalogosan való megtétele, a völgyből felvezető ösvény keresgetése sajnos négyórás késésbe torkollta túránkat, de még így is sötétedésig teljesítettük.