Mesél az EKE - 2021. december

Adás dátuma, ideje: 2021. december  23., 10:30 – 11:00

Műsorvezető: Maksay Magdolna

Résztvevő(k) (EKE – Kolozsvár 1891 részről): Kismihály Boglárka, Kovács Zsuzsa (elnök, túravezető)

Meghívottak: Miklós Gábor (egyetemi tanár)

Habár a várva várt hó nem érkezett meg december beköszöntével, mi kétségkívül elérkeztünk az idei Mesél az EKE utolsó adásához. Szinte hihetetlen, hogy ennyire észrevétlenül elrepült felettünk a kihívásokkal és megvalósításokkal teli 2021-es évünk, amelyet összességében sikerrel és elégedettséggel zárhatunk. A mikrofon mögül és a telefonvonalak végéről hónapról hónapra igyekeztünk izgalmas és színes ízelítőt kínálni a kolozsvári EKE mozgalmas tevékenységéből, ezért reméljük, hogy többeteket sikerült kicsalogatnunk a természetbe. Ha viszont még nem gyűjtöttetek össze elég bátorságot és erőt, hogy felvegyétek a sarokban porosodó bakancsokat, és útnak induljatok felfedezni kincses városunk túra ösvényeit, újévi fogadalmaitokból és 2022-es bakancslistátokból ki ne hagyjátok a rendszeres túrázást.

• Adásunk első felében visszatérő vendégüket, Kovács Zsuzsát kérdezzük az elmúlt mozgalmas időszakáról, ugyanis szinte minden hétre betervezett egy-egy gyalogtúrát, vagy buszos kirándulást, hogy a túratársakat a hidegebb hónapok beköszöntével is kimozdítsa szobájuk melegéből. Vonatos kirándulás a Révi-szorosba, keserédes látogatás Erdély leghíresebb könyvtárában, Mikulás-túra Désen mozdony múzeum látogatással, ajándékozással és gulyással megfűszerezve, majd még egy Mikulás-túra a Rejtett-forrás ösvényein, végezetül marosvásárhelyi városlátogatás fotókiállítással, Kultúrpalotával, Vártemplommal, székely vértanúkkal és fekete márciussal. Röviden ennyi mindent szervezett Zsuzsa az elmúlt hetekben, de bővebben inkább számoljon be ő személyesen a novemberi-decemberi időszakról, egyúttal pedig a januári Kőközi-szorosba szervezett túrájáról is kérdezni fogjuk.
  • December 11-12-e között Hunyad megyei látványosságok nyomába eredtünk Szima Márton vezetésével, aki elkalauzolt minket aki elkalauzolt minket a soborsini királyi kastélyhoz, magas Déva várához, a vajdahunyadi „várak királyához”, a Kendeffy család ősi fészkéhez, a valamikori dák erődítmény romjaihoz, Demsus és Zeykfalva kősisakos templomaihoz, a listát pedig folytathatnánk. A kirándulás résztvevői közül egy különleges személyt hívtunk meg mai adásunkban, Miklós Gábort, aki Magyarországról több száz kilométert utazott csak azért, hogy csatlakozzon csapatunkhoz. Hogy milyen szálak fűzik a dunántúli fiatalt Erdélyhez, hogyan került kapcsolatba az EKE-vel és milyen értékeket próbál diákjainak átadni a Corvinus egyetemen megszerettetve velük a túrázást, arról ő maga fog mesélni, végezetül pedig a Hunyad megyei benyomásairól is kérdezni fogjuk.
  • 158 gyalogos, kerékpáros, buszos kirándulás és túra minden generáció számára, II. Hangay Oktáv Családi Síverseny 69 versenyzővel, négy teljesítménytúra és két ultramaraton 819 résztvevővel, több mint 90 önkéntessel és 42 helyszínnel, 12 Kolozsvár-környéki túraútvonal digitális nyomvonallal, térképpel, képekkel, részletes leírással – számokban így lehetne összefoglalni a 2021-es évünket. Habár kérdésekkel és aggodalmakkal feszültünk neki az idei év kihívásaink, nem tudva előre, hogy a járványhelyzet miként fogja befolyásolni tevékenységünket, megpróbáltuk kihozni a maximumot mindegyik rendezvényünkből így sikerekkel zárhatjuk az évet. Kismihály Bogival visszatekintünk a kolozsvári EKE mozgalmas elmúlt egy évére, majd ismertetjük a 2022-es új évünk első túratervét.