Hírek - Május

SZAMOSFALVI EMLÉKEZÉSRE MEGY AZ EKE VASÁRNAP
Az Erdélyi Kárpát-Egyesület – Kolozsvár 1891 értesíti tagságát, hogy május 29-én, vasárnap részt vesz az I. és II. világháború szamosfalvi áldozatainak emlékére szervezett ünnepélyes istentiszteleten és az azt követő koszorúzáson. Találkozás 10 óra 45 perckor a szamosfalvi református templom előtt. Szervező az EKE részéről: Feischmidt ­János.

Kovács D. Zsuzsa

FOTÓKIÁLLÍTÁS MÁJUS 29-ÉN
A Kolozsvári Napok alkalmával az Erdélyi Kárpát-Egyesület – Kolozsvár 1891 fotóklubja kiállítást rendez Erdélyi templomok címmel. Kiállítók: Deák József, Kalló Márta, Korom Mária, Lőrinczi István, Mezei Elemér és Bozsoki Adrienn. Megnyitó május 29-én vasárnap 11 órakor a Pata utcai református templom Fehér Galériájában. Szeretettel várunk minden érdeklődőt. (b. a.)

127-EN A JÓKAI TÚRÁKON
Sikeresen zajlott a XIV. Jókai teljesítménytúra az „Egy az isten földjén”, a Kolozsvár-Torockó között három szakaszon. A főrendező, Nagy Zoltán statisztikája szerint a túrán 127-en vettek részt, 80 férfi és 47 nő. A legidősebb Ruzsa István (77 éves, Kolozsvár), a leg­fiatalabbak a 6–6 éves Durugy Attila (Torda) és Durugy Andrea (Magyarország) voltak. A rendezvény közhasznúságát bizonyítja a számos egyesület színeiben való részvétel.

Tóthpál Tamás

INTREGÁLDI SZOROS NÁRCISZMEZŐKKEL
Május 22-én tábori túraelőzetesre indultunk a Római fürdő, Csáklyakő, Intregáldi-szoros útvonalon. Tövis után Alsógáld felé letértünk a főútról, Borosbenedeket, Csáklyát elhagyva kezdődött a gyalogtúra. A Csáklya patak mentén hamarosan elértük a Római fürdőt, ami úgy alakult ki, hogy a függőlegesen elhasadt és enyhén megdőlt szikla elzárta a patak útját, így az most már a repedésen át zuhog alá egy kb. 4 m átmérőjű medencébe, fenséges látvány! Továbbra is a Csáklya patak mentén haladtunk az 1233 m magas Csáklyakő felé, amelyet a csoport nagy része megmászott, kisebb része körbejárta. Ahogy egyre magasabbra emelkedtünk, a ragyogó napsütésben gyönyörű kilátás nyílt a környékre. A Csáklyakő tövéből hegyen, völgyön, néhol nagyon meredeken vezet az út az Intregáldi-szorosig, ahol a buszok vártak ránk. Utunk során több nárciszmezőn is áthaladtunk. Az éppen most virágzó nárciszok szépsége és illata feledtette velünk az út fáradalmait.