Mesél az EKE - 2022. október

Adás dátuma, ideje: 2022. október 20., 10:30 – 11:00

Műsorvezető/házigazda: Maksay Magdolna

Résztvevő(k) (EKE – Kolozsvár 1891 részről): Kismihály Boglárka

Meghívott: Filep Ingrid (EKE-tag)

• Ahogyan a hallgatók már megszokhatták, a Mesél az EKE-ben mindig törekszünk arra, hogy ne csak a szervezők harangozzák be a soron következő túrákat, kirándulásokat, hanem a résztvevőknek is teret adjunk beszámolni az élményeikről. Ez alkalommal Filep Ingrid lesz a meghívottunk, aki pár éve aktívan bekapcsolódik a kolozsvári EKE programjaiba: kedvencei a látványos gyalogtúrák, de többnapos kerékpártúrákra is vevő családjával együtt, emellett pedig önkéntesként is kipróbálta már magát a teljesítménytúrák során. Legutóbb az október eleji Data-csúcs és a 15-i Vlegyásza gyalogtúrán találkozhattunk vele, és ha jól tudjuk, legkevesebb három soron következő túrára is feliratkozott még. Hogy honnan ez a rengeteg energia és mi motiválja, hogy szinte minden hétvégén kimozduljon a természetbe, arról ő maga fog beszámolni.

• Amint említettük, Ingrid nem csak túrázóként kapcsolódik be a kolozsvári EKE tevékenységébe, hanem önkéntesként is számíthatnak rá a szervezők a teljesítménytúrák során. A Jókain és a Bánffyn már bebizonyította lelkesedését és segítőkészségét, ezért kíváncsiak vagyunk, hogy a túrázás és a család mellett hogyan van ereje még önkénteskedni is.

• Novemberben igazán gazdag túrakínálattal készül számunkra a kolozsvári EKE, összesen 18 program közül választhatunk kedvünkre az ősz utolsó hónapjában: gyalogos, kerékpáros és gyűjtögető túrákkal, történeti- és bivaly-múzeum látogatással, valamint emléktúrával várják az érdeklődőket. Gerinctúrázhatunk a Nagy-hegyen, megcsodálhatjuk a Havasrekettyei-vízesést, meghódíthatjuk a Sasbérc (Lespezi)-kilátót, 110 km-t tekerhetünk Marosvásárhelyig, gyűjtögethetünk a Szamosfalvi-erdőben, a Vlegyászán túrázhatunk Vári László emlékére, de lesz Őzek-völgye, Kajántói fenyves és Sárosbükk túra is, és a megszokott szerdai séták sem maradnak el a Bükkben. A novemberi bakancslistát Kismihály Bogi mutatja be bővebben, közben lehet jegyzetelni, de nem muszáj, mert a túraterv a Szabadságban és az EKE weboldalán is elérhető.